Autoservis, pneuservis; prodej pneu, náhradní díly.
Rallysport, závody automobilů do vrchu, slalom, sprintrally.

Sezona 2008

 

Sofip Racing Team se zúčastnil v roce 2008 následujících soutěží v tomto složení:

 
Lukáš Pavličík
Stanislav Raška
 
 
Zámecký vrch
 
Náměšť nad Oslavou  3.-4.5.2008
 
V úvodu naší vrchařské sezony stál závod v Náměšti nad Oslavou, jehož tři kilometry dlouhá trať vedla v těsné blízkosti místního zámku. Celým víkendem nás provázelo takřka „aprílové počasí“, takže hlavní náplní byla neustálá výměna suchých a mokrých pneumatik. Nedělní závod byl z důvodu tragické události v odpoledních hodinách zrušen.
 
 
Ústecká „21“
 
Ústí nad Orlicí  24.-25.5.2008
 
 
Ecce Homo
 
Šternberk  30.5.-1.6.2008
 
První smolný závod… V sobotní druhé tréninkové jízdě zradil Lukáše motor. Následoval tedy rychlý přesun do dílny v Kroměříži za účelem odstranění závad. Došlo k propálení těsnění pod hlavou a škody byly takového rozsahu, že se je do brzkých ranních hodin nepodařilo odstranit. V cíli se tedy objevil pouze starší z vozů.
 
 
Vzhůru Farinovou zatáčkou
 
Brno-Kohoutovice  28.-29.6.2008
 
Pro tento krásný slunečný víkend byl naplánován závod, jehož centrum dění bylo v moravské metropoli, městě Brně. Tento 2,1 km dlouhý úsek tvořil v dobách minulých část Velké ceny  města Brna. Díky překrývajícím se termínům, ve kterém se konaly v ČR 3 soutěže, se na startu sešlo relativně malé množství vozů. Zklamání bylo tedy na stranách jezdců, diváků i pořadatelů. Náš team se potýkal s drobnými    problémy, kdy po menší nehodě ze závodu v neděli odstoupil Stanislav Raška.
 
 
Impromat Rallysprint Kopná
 
Slušovice  18.-19.7.2008
 
Posádka: Lukáš Pavličík – Libor Ocelík
 
Jedná se o prestižní moravskou soutěž, která má centrum v městě Slušovicích a blízkém okolí. Některé rychlostní úseky jsou shodné s Barum rally Zlín. Krásný slunečný den, ideální podmínky pro soutěž. Naší posádce však štěstí nepřálo, protože po havárii na RZ byla nucena ze závodu odstoupit.
 
 
Valašský klobúk Vsetín
 
Malá Bystřice – Dušná  1.-3.8.2008
 
První srpnový víkend jsme se pohybovali v blízkosti města Vsetína, kde se konal další ze závodů do vrchu. 3.5 km dlouhá trať vedoucí lesem, kombinace nového a starého povrchu vozovky. Sobotní den byl slunečný, v neděli byl závod provázen přeháňkami. Pro náš team závod proběhl bez sebemenšího problému a připsali jsme si další body v seriálu.
 
 
Star rally Zlín
 
Zlín  22.-24.8.2008
 
Jednalo se o exhibici historických závodních vozů v rámci Barum rally Zlín 2008. Při páteční městské RZ tvořila tato soutěž předjezdce Barum rally, v sobotu byla zařazena na konec závodního pole. Městská RZ byla tvořena třemi koly po trati v centru krajského města. Trať vedla areálem bývalé firmy Svit, přes autobusové nádraží, parkoviště nákupního centra Čepkov, nadjezd k místní části Jižní Svahy a přes uměle vytvořený železniční přejezd opět na start dalšího kola na Vodní ulici. Závod byl provázen krásným srpnovým počasím a samozřejmě velkým množstvím diváků.
 
 
Laudon
 
Lanškroun  30.-31.8.2008
 
Závod v Lanškrouně je jedním z nejlépe pořádaných. Trať vede po kvalitní asfaltové komunikaci s množstvím zajímavých zatáček. Opět jsme nastoupili s oběma vozy. A bez sebemenších problémů jsme oba závodní dny dokončili. Jednalo se o naši letošní poslední
účast v závodech do vrchu. 
 
 
AZ rally Jeseníky
 
Šternberk  3.– 4.10.2008
 
Posádka: Lukáš Pavličík – Jiří Gargulák
 
Soutěž s dávnou minulostí, jejíž historie sahá do sedmdesátých let 20. stol., nám bohužel mnoho úspěchů nepřinesla. Závodu nepřálo ani počasí, jelikož už při seznamovacích jízdách hustě pršelo, ani technika. Ze soutěže jsme v cíli první RZ museli pro poruchu převodovky odstoupit.
 
 
Würth Partr rally Vsetín
 
Vsetín 24.-25.10.2008
 
Posádka: Lukáš Pavličík – Jiří Gargulák
 
Aneb konec smůly v rally. Soutěž byla sestavena z osmi RZ v okolí měst Vsetín, Valašské Meziříčí a Frenštát pod Radhoštěm. Cíl první RZ byl na konci úzké pozemní komunikaci kolem přehrady Bystřička. Část druhé RZ tvořila trať závodu do vrchu, cíl byl ve Vsetíně. Závod jsme absolvovali bez technických problémů a ukončili tedy sezonu 2008.
 
Výsledky jednotlivých závodů na adresách:
 

http://www.dovrchu.cz

http://www.vysledky-rally.cz/cr/

 
Slovo závěrem
 
Po sedmiletých kladných zkušenostech se soutěžním historickým vozem značky Volkswagen jsme se rozhodli pro stavbu dalšího soutěžního speciálu téhož modelu. V současné době tedy vlastníme dva téměř identické vozy VW Golf I 1.6 GTi. Oba byly současně nasazeny ve většině závodů MČR historických vozů v závodech do vrchu a starší z nich také na několika dalších podnicích. Se starším vozem startoval osvědčený jezdec Stanislav Raška z Frenštátu pod Radhoštěm, s novým speciálem Lukáš Pavličík. Oba vozy disponují stejně silným motorem o objemu válců 1600 ccm a výkonem zhruba stodvaceti koňských sil. Výhodou je, že díky jednotnosti vozů můžeme objektivně posuzovat jezdecké schopnosti. Narozdíl od matadora Stanislava, který se po tratích závodů do vrchu pohyboval již několikátou sezonu a sázel tedy na dobrou znalost tratí, byla pro Lukáše letošní sezona spíše krokem do neznáma. Ovšem s každým dalším najetým kilometrem získávali oba jezdci mnoho potřebných zkušeností.
Velké poděkování patří našim sponzorům, se kterými se těšíme na další spolupráci v sezoně 2009.
 
SOFIP RACING TEAM
 
 
Sponzoři teamu
 
Multi –  S s.r.o.
Tip Tyre – kvalita není náhoda
Arvest
Kafka service
Buš a Buš s.r.o.
Ing. Jaromír Dlabač – Solární a teplovodní systémy
Chemické čištění a praní – Marta Ondová
 

 

 

 

13.02.2009 20:54:27
sofip

Stránky byly aktualizovány 15.3.2010.

Příznivcům autosportu děkujeme za návštěvu a těšíme se na shledanou!
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one